?

Log in

Попереднє | Наступне

Lisboa - 2006

Лісабон – дивовижне місто на самому краєчку Європи – далі на захід океан та Америка, якої португальці досягли мало не перші (сиділи з краю).

Місто розташовано при впадінні широченної (з Волгу) річки Тежо безпосередньо в Атлантичний океан. Підпливаючи кораблі стрічала виростаюча прямо з води фортеця Белем. Одна з моїх глюкуючих камер, в якій перестала стрибати діафрагма, видала містично-фантастичне видіння цієї фортеці.


 

Оскільки дігіталка теж пручалась (створені нею джипеги після першого перегляду у компі почали вмирати, як той москалик в українському тамагоші, розповідаючи мені про якісь неправильно вибрані маркери і т. ін.), мої зйомки доповідей вийшли такі паскудні, що краще роздивлятись чужі зйомки за цими лінками:

 

http://www.personal.psu.edu/jxm22/lisbon/1.html

http://www.fontmaster.nl/pdf/temp/OpenType_Status_2006.pdf

http://www.typographe.com/article/553/atypi-lisbonne-1-typetech

http://www.fontmaster.nl/pdf/temp/Slye_Lisbon-2006.pdf

http://www.flickr.com/photos/iriacunha/sets/72157594312516026/

http://blogs.adobe.com/typblography

http://www.flickr.com/groups/76828707@N00/

http://www.flickr.com/photos/typegirl/

http://www.protype.ch/atypi/Lisbon2006/index.html

http://no-dutch.livejournal.com/8692.html

http://no-dutch.livejournal.com/8838.html#cutid1

http://no-dutch.livejournal.com/9169.html#cutid1

http://no-dutch.livejournal.com/9338.html#cutid1

http://no-dutch.livejournal.com/9676.html#cutid1

http://www.p22.com/photoalbum/lisbonatypi/lisbonatypi.html

http://cg.scs.carleton.ca/~luc/atypi2006-lisbon-public/

http://letters.sdu.ru/

http://community.livejournal.com/ru_typography/406336.html?mode=reply

 

Як когось щось конкретно зацікавить, я радо прокоментую чи відповім на питання, якщо, звичайно, буду у спромозі :).

 

Люк Деврой на екскурсії вулицями міста

 

Рюкзак фінської дизайнерши Джуліїї Ліли

 

Твардох та Ярмола викладають "анатомію" ФонтЛабу

 

Мене особисто найбільше вразило бурхливе зростання мистецтва типографіки у Бразілії, завдяки подвижницькій просвітницькій діяльності кількох осіб, зокрема Віриного співучня по Гаазі Енріке Нарді www.tipocracia.com.br та Марілії Понте www.praxis.art.br

 

 На жаль, викладених бразильських картинок дуже мало, але я спробую добути їх безпосередньо від доповідачки та викласти окремо.

 

Місто засновано мало не фінікійцями, а названо, за легендою, на честь Уліса, який у своїх мандрах чи то відвідав ці місця, чи навіть щось збудував-заснував: Лісабон – щось на кшталт “Улісіва бухта”.




Магазин, здається, рукавичок чи аксесуарів, що носить ім’я Уліса.

 

 Здається, місто ніким не руйнувалось, принаймні з часів великих завоювань та має прошарки не гірше за Шрека. Головна історична площа – Площа Комерції, 




дивовижний контейнер з "заморським" написом на Площі Комерції

 

один з численних банків носить ім’я Святого Духа (цікаво, що там за гроші :) ).

 

Слід зауважити, що в Португалії майже нема і не було самостійного шрифтового дизайну, тож ніхто не повчав “як не можна”. Завдяки цьому на тлі історичних зразків виникають дивні за розмаїттям та винахідливістю написи.





















цей напис навіть потрапив на сувенірну листівку, звідки й показано (мій знімок гірший - дерева заважають...)

 

 

Ось, наприклад, форми амперсанду, які мені ніколи досі не стрічались.







 

Старе місто – сітка з десятка вулиць, що прилягають до Площі Комерції. На їх перехрестях подекуди залишились характерно оформлені кути домів з різьбленою по каменю шрифтовою рекламою.





 

 Іноді така ж реклама відлита в металі.



 

Вражають бруківки, викладені чорним та білим каменем: орнаменти, символічно-алегоричні знаки та написи, написи... 







 

Будинки часто облицьовані майоліковими плитками з барвистими орнаментами, іноді в цій же техніці – “живопис” кобальтом та знов таки написи. Як сувеніри продаються окремі літери на керамічних плитках.

 

Навіть жебраки оздоблені електрифікованими табличками з написами, що світяться у темряві.

 

http://www.flickr.com/photos/iriacunha/260624196/in/set-72157594312516026/

 

Jan Middendorp:

For those of you who might have been wondering about the beggars presenting themselves in shopping streets with texts in neon (like, who paid for their power?): I chanced upon a brochure that solved the mistery.

The beggars were hired by Spanish artist Javier Nuñez Gasco for his project Meserias Illimitadas, which was part of Luzboa, a festival of performances and installations made with light that took place in Lisbon that week. This particular project ‘raises questions related to social justice and employment issues.’


Значне місце у шрифтовій картині посідають витвори модерну та арт-деко.






ці два знімки, що добре ілюструють паризький вплив довелось вишукувати у сітці – моє не вдалося...

 










 

Та й сучасні літери попри глобалізації тішать око винахідливою непересічністю.

 




















  








 




Як бачимо образ пелікана, що самовіддано годує своїм тілом пташенят, став символом не тільки славнозвісного німецького "Пелікану"

 

 

Окремо слід сказати про готику, яка тут якась жвавіша та органічніше за, приміром, німецьку, і дуже природно співіснує з іншими стилями.

 












 

В цю ж традицію безконфліктно вписуються і сучасні молодіжні “готичні” написи.



 

 

Сучасні графіті особливо від загальносвітових не відрізняються, проте серед них раптом зустрічаються чудернацькі кириличні літери з трафаретної серії “Made in Russia”.








(як пожартував Максим Георгійович - Адам відмітився :) )









 

 

Цікаво було також зустріти на плакатах давно знайомі імена та назви, щоправда більш пов’язані з російською культурою.




 

Україна у світі більш відома своїми спортсменами: спочатку брати Клічко та тепер Андрій Шевченко (футболіст! :) ).

 

Тут ще викладені результати гри, що її Ольга Виноградова зініціювала на заключній вечері.

http://fontme.net/

 

Мої особисті досягнення

В “Reports of the Country Delegates 2005/06” крім подій за рік ввійшов мій, любязно відредагований Фіоною Росс, нарис “Ukrainian Lettering”.

Обговорення з ПараТайпом моєї оцифровки та шляхів подальшого розвитку Ладоги.



Знайомство з індійським професором Р. К. Джоші та попередні розмови про можливість співробітництва.



Підтвердження від Вероніки Ельзнер продовження роботи над їх кириличним проектом і моєї участі в ньому. 

Спілкування та нові знайомства з живими колегами.

Презентовано 3 (три) каталоги Шрифтоблоку:

1 – В.Єфімову,
2 – А.Тарбєєву,
3 – такому собі Клаусу-Петеру Штаудингеру, що робив коротенькі огляди шрифтового мистецтва європейських країн і збирається розширювати коло своїх досліджень.

На зворотному шляху у літаку намалював начерк шрифту “Lisboa”.





 

Comments

( 26 коментарів — коментувати )
behemot
20 жовтень 2006 06:01 (UTC)
так багато всього, що не знаю що прокоментувати.
ладога нова подобається, так. а там не можна
альтернативні негнуті форми для К та Ж зробити? :)))
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 11:41 (UTC)
саме це ми й, серед іншого, обговорювали
mr_buratin
20 жовтень 2006 06:12 (UTC)
ого! треба ще раз переглянути щоб дати якісь складний комент, а може ще декілька раз!))
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 11:56 (UTC)
цікаво - чекатиму
igordudnik
20 жовтень 2006 07:50 (UTC)
О!
Дуже дякую.
henyk
20 жовтень 2006 09:26 (UTC)
Дякую, клас!

А Віра каталогу не отримала?
no_dutch
20 жовтень 2006 10:50 (UTC)
не дали мне каталогу :( хотя Тарбееву, вроде, достался, я еще не успела, к сожалению, посмотреть
henyk
20 жовтень 2006 11:00 (UTC)
В таком случае ждите посылочку :)
no_dutch
20 жовтень 2006 13:05 (UTC)
ура! а я Вам тоже отправлю кое-что :))
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 11:51 (UTC)
а вот Вашу лекцию про трафаретные шрифты очень бы хотелось увидеть в каком-нибудь виде и Сашину про остроконечное...
no_dutch
20 жовтень 2006 12:56 (UTC)
я буду в следующий четверг докладывать, мы не успели все вчера, но как это транслировать ;) — не знаю
я отчасти основываюсь на лекции Смайерса и Киндела, но у меня там много другого материала, и мысли на тему...
картинки это одно, а вот текст у меня не написан...

ps если я правильно понимаю, Вы написали, что Энрике мой однокурсник по Гааге? к сожалению, нет
у нас был аргентинец, его зовут Рамиро Эспиноза, он тоже в латинском шрифтовом подъеме учавствует :) из Голландии, правда
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 13:30 (UTC)
виноват - просто Вы меня с ним знакомили, кажется :)
(я в такой толпе иностранцев всегда немного обалдевший)
знакомство это очень пригодилось в первую ночь, когда я растерявшсь не мог найти гостиницу, ребята бразильцы с родным португальским подхватили меня у факультета и быстро и весело решили мои проблемы.

ну и напишите свои мысли и выложите с картинками и Сашу подбейте - для общей пользы и удовольствия.

меня эта тема давно интересует, ещё с докомпьютерных и до орокальных времён - в совке это была целая индустрия (на рентгеновских снимках, отмытых до прозрачности) и очень интересно было подбирать шрифты, которые не нуждались в заправке.
no_dutch
20 жовтень 2006 14:17 (UTC)
Виктор, я бы с радостью, но это тогда уже должна быть статья, основательное исследование, которое можно опубликовать, другой жанр
пока что мои наблюдения можно презентовать лишь в устной форме :) к счастью, на это время нашлось, ночью :) ну вот сейчас еще неделька будет... а написать... если соберусь, то значительно позже
Саша, к сожалению, собрала не много материала, ей не хватило времени на подготовку и доклад получился не очень информативный... но я зря отвечаю за нее, может быть она соберет и покажет что-то, надо саму Сашу спросить
а не нашли ли Вы картинок «докомпьютерных и до орокальных времён»?
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 14:47 (UTC)
Увы - здесь им взятся неоткуда.
Геник - есть альбомы снарского под рукой? - по моему там была проиллюстрирована схемами эта оформительская технология натирки букв по трафарету или ещё в какой старой книжке-руководству для оформителей - если найдёшь - перекинь Вере. Это ко всем тоже просьба.

Вера, вы же можете в необязательном ЖЖ - картинки и мысли по поводу - заявить тему - опять же может кто чего интересного подбросит, а тогда со временем серьёзную статью для серёзной публикации.
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 11:47 (UTC)
в мене було всього три :( на подарунки (один все ж таки лишив собі вдома)
Віра ж дружить з усіма нами, то може подаруєте їй якимсь коротшим шляхом?
до того ж вона як раз не знайде там нічого принципово нового, бо й без того завше у курсі наших подій - а от німця це можливо спонукає на розвідку у наш бік.
henyk
20 жовтень 2006 11:51 (UTC)
Так і зробимо :)
yeheved
20 жовтень 2006 16:22 (UTC)
Перша фотка - неймовірна!!!!!!МРІЯ
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 23:39 (UTC)
Я й сам нестямився від захвату, коли її вперше побачив з друку (9х12) - замовив постер, ще не бачив... Я взагалі вважаю, якщо з усієї зйомки хоч один кадр вийшов - то не дарма.
yeheved
21 жовтень 2006 14:05 (UTC)
найцікавіше, це те, як людина, що фотографує, розставляє акценти. Тут - переважно вивіски (хоча можливо тільки підбірка така). у мене зазвичай якісь маленькі диталі, що навіть не зрозуміти де воно знято, чи в якому місті. як натюрморти. один знайомий завжди робить величезні, дуже яскраві панорамні фото........
с тих пір як помер мій Зеніт, я взагалі перестала фоткати.. ну може хтось інколи дасть потриматися, але такого, щоб від початку до кінця подорожі фотки робила тільки я -немає, а сумно....
yeheved
26 жовтень 2006 22:09 (UTC)
найкраща - фотка, де зображено пензлик, замість ворсинок - речення..... це на стільки просто і лаконічно, що вражає, ледь не сильніше за решту. класно!! класно!!! класно!!!
ptrue
08 грудень 2006 22:29 (UTC)
Обалдеть. Вот, видно, что человек не зря съездил!
( 26 коментарів — коментувати )