?

Log in

No account? Create an account

Попереднє | Наступне

Lisboa - 2006

Лісабон – дивовижне місто на самому краєчку Європи – далі на захід океан та Америка, якої португальці досягли мало не перші (сиділи з краю).

Місто розташовано при впадінні широченної (з Волгу) річки Тежо безпосередньо в Атлантичний океан. Підпливаючи кораблі стрічала виростаюча прямо з води фортеця Белем. Одна з моїх глюкуючих камер, в якій перестала стрибати діафрагма, видала містично-фантастичне видіння цієї фортеці.


 

Оскільки дігіталка теж пручалась (створені нею джипеги після першого перегляду у компі почали вмирати, як той москалик в українському тамагоші, розповідаючи мені про якісь неправильно вибрані маркери і т. ін.), мої зйомки доповідей вийшли такі паскудні, що краще роздивлятись чужі зйомки за цими лінками:

 

http://www.personal.psu.edu/jxm22/lisbon/1.html

http://www.fontmaster.nl/pdf/temp/OpenType_Status_2006.pdf

http://www.typographe.com/article/553/atypi-lisbonne-1-typetech

http://www.fontmaster.nl/pdf/temp/Slye_Lisbon-2006.pdf

http://www.flickr.com/photos/iriacunha/sets/72157594312516026/

http://blogs.adobe.com/typblography

http://www.flickr.com/groups/76828707@N00/

http://www.flickr.com/photos/typegirl/

http://www.protype.ch/atypi/Lisbon2006/index.html

http://no-dutch.livejournal.com/8692.html

http://no-dutch.livejournal.com/8838.html#cutid1

http://no-dutch.livejournal.com/9169.html#cutid1

http://no-dutch.livejournal.com/9338.html#cutid1

http://no-dutch.livejournal.com/9676.html#cutid1

http://www.p22.com/photoalbum/lisbonatypi/lisbonatypi.html

http://cg.scs.carleton.ca/~luc/atypi2006-lisbon-public/

http://letters.sdu.ru/

http://community.livejournal.com/ru_typography/406336.html?mode=reply

 

Як когось щось конкретно зацікавить, я радо прокоментую чи відповім на питання, якщо, звичайно, буду у спромозі :).

 

Люк Деврой на екскурсії вулицями міста

 

Рюкзак фінської дизайнерши Джуліїї Ліли

 

Твардох та Ярмола викладають "анатомію" ФонтЛабу

 

Мене особисто найбільше вразило бурхливе зростання мистецтва типографіки у Бразілії, завдяки подвижницькій просвітницькій діяльності кількох осіб, зокрема Віриного співучня по Гаазі Енріке Нарді www.tipocracia.com.br та Марілії Понте www.praxis.art.br

 

 На жаль, викладених бразильських картинок дуже мало, але я спробую добути їх безпосередньо від доповідачки та викласти окремо.

 

Місто засновано мало не фінікійцями, а названо, за легендою, на честь Уліса, який у своїх мандрах чи то відвідав ці місця, чи навіть щось збудував-заснував: Лісабон – щось на кшталт “Улісіва бухта”.




Магазин, здається, рукавичок чи аксесуарів, що носить ім’я Уліса.

 

 Здається, місто ніким не руйнувалось, принаймні з часів великих завоювань та має прошарки не гірше за Шрека. Головна історична площа – Площа Комерції, 




дивовижний контейнер з "заморським" написом на Площі Комерції

 

один з численних банків носить ім’я Святого Духа (цікаво, що там за гроші :) ).

 

Слід зауважити, що в Португалії майже нема і не було самостійного шрифтового дизайну, тож ніхто не повчав “як не можна”. Завдяки цьому на тлі історичних зразків виникають дивні за розмаїттям та винахідливістю написи.





















цей напис навіть потрапив на сувенірну листівку, звідки й показано (мій знімок гірший - дерева заважають...)

 

 

Ось, наприклад, форми амперсанду, які мені ніколи досі не стрічались.







 

Старе місто – сітка з десятка вулиць, що прилягають до Площі Комерції. На їх перехрестях подекуди залишились характерно оформлені кути домів з різьбленою по каменю шрифтовою рекламою.





 

 Іноді така ж реклама відлита в металі.



 

Вражають бруківки, викладені чорним та білим каменем: орнаменти, символічно-алегоричні знаки та написи, написи... 







 

Будинки часто облицьовані майоліковими плитками з барвистими орнаментами, іноді в цій же техніці – “живопис” кобальтом та знов таки написи. Як сувеніри продаються окремі літери на керамічних плитках.

 

Навіть жебраки оздоблені електрифікованими табличками з написами, що світяться у темряві.

 

http://www.flickr.com/photos/iriacunha/260624196/in/set-72157594312516026/

 

Jan Middendorp:

For those of you who might have been wondering about the beggars presenting themselves in shopping streets with texts in neon (like, who paid for their power?): I chanced upon a brochure that solved the mistery.

The beggars were hired by Spanish artist Javier Nuñez Gasco for his project Meserias Illimitadas, which was part of Luzboa, a festival of performances and installations made with light that took place in Lisbon that week. This particular project ‘raises questions related to social justice and employment issues.’


Значне місце у шрифтовій картині посідають витвори модерну та арт-деко.






ці два знімки, що добре ілюструють паризький вплив довелось вишукувати у сітці – моє не вдалося...

 










 

Та й сучасні літери попри глобалізації тішать око винахідливою непересічністю.

 




















  








 




Як бачимо образ пелікана, що самовіддано годує своїм тілом пташенят, став символом не тільки славнозвісного німецького "Пелікану"

 

 

Окремо слід сказати про готику, яка тут якась жвавіша та органічніше за, приміром, німецьку, і дуже природно співіснує з іншими стилями.

 












 

В цю ж традицію безконфліктно вписуються і сучасні молодіжні “готичні” написи.



 

 

Сучасні графіті особливо від загальносвітових не відрізняються, проте серед них раптом зустрічаються чудернацькі кириличні літери з трафаретної серії “Made in Russia”.








(як пожартував Максим Георгійович - Адам відмітився :) )









 

 

Цікаво було також зустріти на плакатах давно знайомі імена та назви, щоправда більш пов’язані з російською культурою.




 

Україна у світі більш відома своїми спортсменами: спочатку брати Клічко та тепер Андрій Шевченко (футболіст! :) ).

 

Тут ще викладені результати гри, що її Ольга Виноградова зініціювала на заключній вечері.

http://fontme.net/

 

Мої особисті досягнення

В “Reports of the Country Delegates 2005/06” крім подій за рік ввійшов мій, любязно відредагований Фіоною Росс, нарис “Ukrainian Lettering”.

Обговорення з ПараТайпом моєї оцифровки та шляхів подальшого розвитку Ладоги.



Знайомство з індійським професором Р. К. Джоші та попередні розмови про можливість співробітництва.



Підтвердження від Вероніки Ельзнер продовження роботи над їх кириличним проектом і моєї участі в ньому. 

Спілкування та нові знайомства з живими колегами.

Презентовано 3 (три) каталоги Шрифтоблоку:

1 – В.Єфімову,
2 – А.Тарбєєву,
3 – такому собі Клаусу-Петеру Штаудингеру, що робив коротенькі огляди шрифтового мистецтва європейських країн і збирається розширювати коло своїх досліджень.

На зворотному шляху у літаку намалював начерк шрифту “Lisboa”.





 

Comments

behemot
20 жовтень 2006 06:01 (UTC)
так багато всього, що не знаю що прокоментувати.
ладога нова подобається, так. а там не можна
альтернативні негнуті форми для К та Ж зробити? :)))
viktor_kharyk
20 жовтень 2006 11:41 (UTC)
саме це ми й, серед іншого, обговорювали